Chess kan nog niet naar huis; dit is waar ze nu slaapt na De Bondgenoten

Chess vindt tijdelijk onderdak na haar vertrek uit De Bondgenoten: “Ik kon eindelijk even landen”

Voor veel deelnemers van De Bondgenoten begint het echte avontuur pas nadat de camera’s zijn gestopt met draaien. Dat geldt zeker voor Chess, die na haar vertrek uit de loods niet alleen afscheid moest nemen van het programma, maar ook geconfronteerd werd met een ingewikkelde privésituatie. Waar veel oud-deelnemers simpelweg terugkeren naar hun vertrouwde omgeving, bleek dat voor haar niet direct mogelijk.

De Bondgenoten: Chess belt naar huis: '...dit kan niet wat jij doet'

In een openhartig gesprek met Nick Eshuis tijdens MacDate vertelde Chess hoe haar eerste dagen buiten het programma zijn verlopen. De overgang van het intensieve leven in de loods naar de buitenwereld bleek groot, maar gelukkig stond ze er niet alleen voor.

Momenteel verblijft Chess bij Thomas. Volgens haar was dat precies wat ze nodig had in een periode waarin alles tegelijk op haar afkwam. “Ik slaap en verblijf nu bij Thomas,” vertelt ze. Daarmee heeft ze voorlopig een veilige plek gevonden terwijl ze haar persoonlijke situatie probeert te regelen.

Advertisements

De reden dat ze niet meteen naar huis kon, heeft te maken met haar relatie met Nanne, die inmiddels is beëindigd. Daardoor moet er nog veel worden uitgezocht voordat ze weer een eigen vaste basis heeft. Toch kijkt Chess met dankbaarheid terug op de manier waarop ze is opgevangen nadat ze de loods verliet.

Ze omschrijft haar ontvangst zelfs als een “warm bad”. Na maandenlang afgesloten te zijn geweest van het dagelijkse leven voelde het goed om omringd te worden door mensen die haar steunen. Niet alleen Thomas stond voor haar klaar; ook voormalige bondgenoten en goede vriendinnen boden haar een luisterend oor en de nodige steun.

Vindt Chess ook Ricky interessant in De Bondgenoten? 'Nu ga ik jou echt  observeren...' | Vandaag Inside

Opvallend is dat Thomas vlak voor haar vertrek uit het programma nog onderwerp van gesprek was. Destijds leek het alsof hij afstand wilde nemen, wat bij veel kijkers vragen opriep. Volgens Chess ligt de werkelijkheid echter genuanceerder.

Ze benadrukt dat Thomas nooit afstand van haar persoonlijk heeft willen nemen. Ook had hij geen probleem met de deelnemers die aan het programma hadden meegedaan. Wat hem vooral zwaar viel, was de voortdurende aandacht rondom De Bondgenoten. Zolang Chess in het programma zat, bleef ook alle discussie, kritiek en online commotie doorgaan.

“Je moet tussen de regels door lezen,” legt Chess uit. Volgens haar wilde Thomas vooral afstand nemen van alles wat met het programma zelf te maken had. Terwijl zij in de loods verbleef, kreeg hij buiten de muren te maken met reacties en situaties waar hij zich vaak tegen moest verdedigen. Dat zorgde voor druk die hij liever achter zich wilde laten.

Ondanks de steun van Thomas moet Chess het momenteel even zonder hem doen. Hij is namelijk samen met Floris op reis. Toch lijkt dat haar vertrouwen niet te schaden. De afgelopen week heeft haar laten zien dat ze kan rekenen op een netwerk van mensen die haar graag helpen.

Voor nu richt Chess zich vooral op rust, herstel en het op orde brengen van haar leven buiten het programma. Na een turbulente periode lijkt ze stap voor stap weer vaste grond onder de voeten te krijgen. Eén ding is duidelijk: haar avontuur eindigde niet op het moment dat ze de loods verliet. Voor Chess is juist nu een nieuw hoofdstuk begonnen.

 

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
error: Content is protected !!